Unity'den 3 Temel Terim

 COLLIDER

   2D oyunlarda cismin alanını, 3D oyunlarda cismin hacmini belirler. Cisimlerin sürtünmesi, diğer cisimlerle etkileşime girmesi ve birbirlerine çarpması için gereklidir. 

   Eğer oyununuzun bir bölümünde duvarlar varsa ve duvarlarda collider yoksa, oyuncu duvarlardan geçebilir. Bu sebeple duvarlarda collider bulundurmalısınız. Aynı şekilde eğer karakterinizde collider yoksa, diğer bütün cisimlerin içinden geçecektir. Çarpışmasını ve etkişeşime girmesini istediğiniz tüm cisimlere collider koymalısınız. Unity bunu kendisi otomatik olarak yapar ancak siz isteğiniz üzerinden colliderları değiştirebilirsiniz.

   Örnek olarak görselde bir küre verilmiştir. Ancak siz bu kürenin colliderını yeşil çerçeveyle belirtilmiş alan yaparsanız, bu kürenin bundan sonra hacmi bu yeşil çerçeve olacaktır. Oyuncu ne kadar küreye dokunmak istese de yeşil çerçeveden geçemeyecektir. Aynı şekilde cisim olmayan bir bölgeye collider ekleyebilirsiniz. Bu sayede görünmez duvarlar veya engeller elde edebilirisiniz.

Collider Değişikliği


SCRIPT

    Bir oyunun tabii ki de olmazsa olmazı kodlardır. Siz karakterinize ve bilgisayara ne yapacağını söylemezsin öylece dururlar. Bu sebeple biz nasıl Türkçe anlaşıyorsak, bilgisayarla da Script aracılığıyla konuşuyorsunuz.

   Örnek olarak bir kedi karakterimiz olsun. Siz kedi karakterinizin yürümesini, zıplamasını ve miyavlamasını istiyorsanız, kedinize script oluşturmalısınız. Oluşturduğunuz scriptte de, eğer "W,A,S,D" tuşlarını kullanıyorsa yürü, "Boşluk" tuşuna bastıysa zıpla, "E" tuşuna bastığında zıpla gibi komutlar yazmalısınız. Bu komutların hepsini çalıştıran ögeye Script denir.

    Unity, C# yazılım dilini kullanmaktadır. Scriptinizi yazmak için ise Visual Stuido veya Visual Studio Code gibi uygulamalar kullanabilirsiniz. 

Örnek Script


UI (User Interface)

 Türkçeye "Kullanıcı Arayüzü" olarak çevrilen bu ifade, oyun ile oyuncu arasındaki iletişimi kurmak için gereklidir. Bir oyuncu savaş oyunlarında canını bilmeden bir savaşa katılamaz. Veya bir alışveriş oyununda parasını bilmeden eşya satın alamaz. Bu para, sağlık, butonlar, girdi kısımları, tabelalar vs. hepsi UI kapsamındadır.

   Oyun yapımcıları UI'ı genellikle oyuncuların kafası karışmayacak şekilde, sade tasarlarlar. Hiç bir oyuncu gözünü yoran bir UI istemez çünkü oyuncuların asıl amacı oyuna odaklanmaktır. Gerekmediği sürece parasına veya canına hiç bir oyuncu bakmaz.

   Örnek görselde olduğu gibi; sol üstte seviye, orta üstte para, sağ üstte zümrüt, seçilebilecek bir ton şey, karakterlerin fotoğrafları, seviyeleri ve kaç enerjiye mal oldukları, en alt kısımda da market, deste, savaş, klan ve etkinlik kısımları. Bunların hepsi ayrı ayrı UI olarak geçmektedir. Bütün görünen yazılar, butonlar, fotoğraflar, sayılar ve mesajlaşma kısımları UI'dır.


Clash Royale - Supercell


Yorum Gönder

0 Yorumlar